Clint van der Linde

Clint Van Der Linde Alt Na vijf jaar studie aan het Royal College of Music in Londen heeft Clint zich gevestigd als zowel een opera- als concertperformer in heel Europa, de Verenigde Staten, Japan, Australië en Zuid-Afrika. Hij werkte reeds samen met The Academy of Ancient Music, The Goettingen Festspieler Orchestra, Il Fondamento, de Hanover Band, Israel Camerata, het King's Consort, Le Musiche Nove, the Orchestra of the Age of Enlightenment, the Salzburg Camerata, Stuttgart Baroque Orchestra, Southern Sinfonia, Melbourne Symphony Orchestra, Philharmonia Baroque (VS) en Bach Collegium Japan. De dirigenten waren onder andere Masaaki Suzuki, Stephen Layton, Sir Roger Norrington, Frieder Bernius, Nicholas Kraemer, Stephen Cleobury, Peter Schreier, Wolfgang Katchner, Gerhard Korsten, Kazushi Ono, Jan Willem de Vriend, Lawrence Cummings, Paul Dombrecht en Nicholas McGegan.

In locaties waaronder The Carnegie Hall (VS), het Lincoln Centre (VS), Tanglewood (VS), Concertgebouw Amsterdam, de Bozar (Brussel), de Royal Albert Hall (voorde BBC Proms), deQueen Elizabeth Hall in Londen, St Martins in the Fields en de Crown Hall in jeruzalem, en in zalen door-heen Duitsland, Denemarken, België en het Verenigd Koninkrijk was hij al te bewonderen.

Zangstem: 
altus
Datum biografie: 
12 mei 2017

Wolfgang Amadeus Mozart, Requiem K. 626 Ignace De Keyser, musicoloog Mozart’s Requiem behoort tot de meest bekende werken uit het klassieke repertoire. De ontstaansgeschiedenis ervan leest als een roman. In de literatuur, theater en film [Amadeus van Miloš Forman], werden/worden daarrond nogal wat mythen geweven. Het werkelijke verloop van de feiten laat zich als volgt samenvatten: 1. Mozart schrijft zijn Requiem op bestelling, en hij krijgt die bestelling via een tussenpersoon.